ADATKEZELÉSI ÉS ADATSZOLGÁLTATÁSI TÁJÉKOZTATÓ

ÁLTALÁNOS KÉPZŐI ADATKEZELÉSI TÁJÉKOZTATÓ

 Tisztelt Képzésben résztvevő!

A 2013. évi LXXVII. törvény a Felnőttképzésről, a 2011. évi CXII. Törvény az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról, valamint Az Európai Parlament és a Tanács (EU) 2016/679 rendelet előírásainak eleget téve ezúton tájékoztatjuk az Ön által megadott személyes adatok kezeléséről.

1. Adatkezelés a felnőttképzési szerződés megkötésének időpontjáig

Adatkezelés célja: Felnőttképzési törvény hatálya alá tartozó képzésbe való bekapcsolódás

Adatkezelés jogalapja: Képző jogos érdeke

Adatkezelés időtartama: Jelentkezési lap kitöltésének/képzési igény jelzésének napjától a Felnőttképzési szerződéskötés napjáig, illetve visszavonásig.

Adatok köre: Jelentkezési lapon, képzési igényt jelző üzeneten szereplő adatok köre és esetlegesen a képzéssel összefüggő adatok, amelyek a képzésben részt vevő személy legmagasabb iskolai végzettségével, szakképesítésével, szakképzettségével és idegennyelv-ismeretével, a képzésbe történő belépésével kapcsolatosak. 

2. Adatkezelés a felnőttképzési szerződés megkötésének dátumától (az adatok keletkezésétől) számított 8-ik év utolsó napjáig**

Adatkezelés célja: Felnőttképzési törvény hatálya alá tartozó képzésen való részvétel és utókövetés

Adatkezelés jogalapja: Jogszabályi felhatalmazás (2013. évi LXXVII. törvény a Felnőttképzésről 21.§)

Adatkezelés időtartama: Felnőttképzési szerződés megkötésének dátumától (az adatok keletkezésétől) számított 8-ik év utolsó napjáig. 

Adatok köre: Jelentkezési lapon, képzési igényt jelző üzeneten, illetve jelen dokumentumon szereplő adatok köre és esetlegesen a képzéssel összefüggő adatok, amelyek a képzésben részt vevő személy szakképesítésével, szakképzettségével és idegennyelv-ismeretével, a képzésbe történő belépésével és a képzés elvégzésével, illetve a képzés elvégzése hiányában a képzésből történő kilépésével, a képzés során történő értékelésével és minősítésével, a képzéssel összefüggő fizetési kötelezettségeivel és az igénybe vett képzési hitellel kapcsolatosak.

– Az adatok statisztikai célra felhasználhatók és statisztikai célú felhasználásra személyazonosításra alkalmatlan módon átadhatók, továbbá a Központi Statisztikai Hivatal részére statisztikai célra egyedi azonosításra alkalmas módon térítésmentesen átadhatók és felhasználhatók.

** Az adatkezelés jogszabályi kötelezettség, nem választható, ha nem járul hozzá adatai kezeléséhez, nem lehet képzésbe beiratkozni.

3. Adatkezelés a felnőttképzési szerződés megkötésének dátumától és az adatok keletkezésétől számított 8-ik év utolsó napja után

Adatkezelés célja: Felnőttképzési törvény hatálya alá tartozó képzés utókövetése, új képzési ajánlatok, képzésben résztvevők “garanciális” ügyintézése

Adatkezelés jogalapja: Felnőttképző jogos érdeke

Adatkezelés időtartama: Felnőttképzési szerződés megkötésének dátumától (az adatok keletkezésétől) számított 8-ik év utolsó napja után – visszavonásig. 

Adatok köre: 1-es és 2-es pontban szereplő személyes adatok.

 Adatai részünkre történő átadásával/megküldésével hozzájárul azok fentiek szerinti kezeléséhez. Hozzájárulását bármikor módosíthatja, visszavonhatja az 1. és 3. pont esetében. Bővebb információért kérjük, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz.

2021.01.01.

Palocsai Tímea e.v.


ÁLTALÁNOS KÉPZŐI ADATSZOLGÁLTATÁSI TÁJÉKOZTATÓ

Tisztelt Képzésben részt vevő!

Ezúton tájékoztatjuk, hogy képzéseinket a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény (továbbiakban: Fktv) szerint működő felnőttképzőként folytatjuk.

Az Fktv. 15. §-a alapján a felnőttképző a képzésben részt vevő személyek természetes személyazonosító adataira, elektronikus levelezési címére, valamint legmagasabb iskolai végzettségére, a képzési díjra és annak költségviselőjére vonatkozó adatot szolgáltat a felnőttképzési államigazgatási szerv részére a felnőttképzés adatszolgáltatási rendszerében.

A felnőttképzés adatszolgáltatási rendszerében kezelt személyes adatok azonosítása, ellenőrzése és pontosítása, valamint a pályakövetési rendszer működtetése céljából a képzésben részt vevő személy természetes személyazonosító adatainak összevetése útján

  1. a) a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény (a továbbiakban: Nytv.) 9. § (1) bekezdése szerinti nyilvántartást kezelő szerv a képzésben részt vevő személynek
  2. aa) az Nytv. 11. § (1) bekezdés a), d) és e) pontjában meghatározott adatának ellenőrzését biztosítja, és az Nytv. 11. § (1) bekezdés b), c) és h) pontjában meghatározott adatát központi kormányzati szolgáltatási busz használatával átadja,
  3. ab) az oktatási azonosító számot kiadó oktatási nyilvántartás működéséért felelős szerv a képzésben részt vevő személynek az oktatási nyilvántartásról szóló 2018. évi LXXXIX. törvény 2. § l) pontjában meghatározott adatát átadja vagy
  4. b) a képzésben részt vevő személy természetes személyazonosító adatainak összevetése útján az összerendelési nyilvántartás jogszabályban kijelölt szolgáltatója az Onytv. 3. § (1) bekezdés a) és b) pontjában meghatározott adatokról az összerendelési nyilvántartáson keresztül adatot szolgáltat

térítésmentesen és elektronikus úton a felnőttképzés adatszolgáltatási rendszere számára.

A felnőttképzési államigazgatási szerv az adatszolgáltatás keretében továbbított adatokról, a megismert adatokról és a felnőttképző által kiállított tanúsítványról – a 20. § (1) bekezdése szerinti ellenőrzés és a pályakövetési rendszer működtetése céljából – elektronikus nyilvántartást vezet, és a nyilvántartás adatait azok keletkezésétől számított ötvenedik év utolsó napjáig kezeli. A felnőttképzési államigazgatási szerv a tanúsítványokat tartalmazó központi nyilvántartás adatait azok keletkezésétől számított ötvenedik év utolsó napjáig kezeli, azt követően pedig azokat átadja az illetékes levéltárnak, és az átadott adatokat törli.

Az adatok statisztikai célra felhasználhatók és statisztikai célú felhasználásra – személyazonosításra alkalmatlan módon – átadhatók, továbbá a Központi Statisztikai Hivatal részére statisztikai célra egyedi azonosításra alkalmas módon térítésmentesen átadhatók és felhasználhatók.

2022.01.01.

Palocsai Tímea e.v.


Felnőttképző

Palocsai Tímea Éva e.v., mint adatkezelő a Weboldalon keresztül nyújtott szolgáltatásokat érintő, általa folytatott adatkezelések vonatkozásában a jelen Adatkezelési tájékoztató (a továbbiakban: „Tájékoztató”) útján ad tájékoztatást. Szolgáltatásaink igénybevétele során Ön rendelkezésünkre bocsát személyes adatnak minősülő információkat. E személyes adatait kizárólag az adatkezelés céljának megfelelően, az ahhoz szükséges mértékben, módon és ideig, a jogszabályi előírásokkal – különös tekintettel a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK irányelv hatályon kívül helyezéséről szóló Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679 rendelete (a továbbiakban: „GDPR”), valamint a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény (a továbbiakban: „Fktv.”) – összhangban kezeljük. Az adatok biztonsága érdekében a szükséges adatbiztonsági, technikai és szervezési intézkedések magas színvonalát biztosítjuk.

SZOLGÁLTATÓ, ADATKEZELŐ ADATAI

  • Név: Palocsai Tímea Éva e.v.
  • Székhely: 1063 Budapest, Szinyei Merse utca 10. as.2
  • Levelezési cím: 1104 Budapest, Kéknyelű u. 5/A  3./12
  • Email cím: info@fittime.hu
  • Adószám: 69279205-1-42
  • Nyilvántartási szám: B/2021/002435
  • Engedélyszám: E/2022/000065
  • Weboldal megnevezése, címe: https://fittime.hu
  • Az adatkezelési tájékoztató elérhetősége: https://fittime.hu/adatvedelmi-iranyelvek

KÉPZÉSRE TÖRTÉNŐ JELENTKEZÉSHEZ, ILLETVE A KÉPZÉS LEBONYOLÍTÁSÁHOZ KAPCSOLÓDÓ ADATKEZELÉS

A Weboldalon képzésre történő jelentkezésre kizárólag felhasználói fiók létrehozását követően van lehetőség.

KEZELT ADATOK KÖRE

A képzésre történő jelentkezés során Ön által megadott alábbi adatok:

  • Természetes személyazonosító adatok: (előtag*; vezetéknév*; keresztnév*; születési hely és idő*; születési vezetéknév*; születési keresztnév*; anyja születési neve*)
  • Oktatási azonosító szám;
  • Legmagasabb iskolai végzettség*;
  • Számlázási adatok: (számla típusa*; számlázási név*; számlázási cím*)
  • Kapcsolattartási adatok: (e-mail cím*; telefonszám; levelezési cím)
  • Kurzus időpontja;
  • Fizetési mód.

ADATKEZELÉS CÉLJA

Vállalkozásunk az adatokat a következő célokból kezeli:

  • a) a felnőttképzési szerződés megkötése, nyilvántartása és teljesítése, valamint a szerződés megkötése és teljesítése során az Önnel való kapcsolattartás (képzésekkel kapcsolatos információk átadása, szervezési, tájékoztatási feladatok ellátása, előadás napokkal, vizsgákkal kapcsolatos információk átadása stb.);
  • b) az Fktv.-ben meghatározott adatkezelési, adatszolgáltatási és egyéb kötelezettségek teljesítése;
  • c) a felnőttképzési szerződésből eredő követelések és jogok érvényesítése;
  • d) a szerződés teljesítése során kiállított számlákhoz kapcsolódó adatok kezelésének célja a jogszabályban meghatározott számviteli kötelezettségek teljesítése;
  • e) esetleges kedvezményjogosultságok érvényesítése a felhasználó vonatkozásában.

ADATKEZELÉS IDŐTARTAMA

Az adatkezelés időtartama:

  • a) Vállalkozásunk az adatokat az Fktv. 16. § és 21. § (5) bekezdése alapján a felnőttképzési szerződés megkötésétől számított 8. év utolsó napjáig, illetve a dokumentum keletkezésétől számított 8. év utolsó napjáig őrzi.
  • b) Vállalkozásunk az egyéb adatokat a szerződésből eredő követelések és jogok érvényesítése érdekében a szerződés teljesítését követő 5 évig kezeli a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 6:22. § értelmében.
  • c) Az adó megállapításához szükséges adatokat és adathordozó okiratokat az adó megállapításához való jog elévüléséig kezeljük, amely főszabály szerint annak az évnek az utolsó napjától számított 5 év elteltével évül el, amelyben az adóról bevallást kellett benyújtani vagy ennek hiányában az adót meg kellett fizetni (Art. 202-203.§).
  • d) Vállalkozásunk a rá vonatkozó bizonylat megőrzési kötelezettség teljesítése érdekében a Számviteli tv. 169. § (2) bekezdése alapján a kiállított számlákat és így az azokban foglalt adatokat 8 évig őrzi.

ADATKEZELÉS JOGALAPJA

A képzésre jelentkezés során történő díjfizetéssel Vállalkozásunk, mint képző intézmény és Ön között felnőttképzési jogviszony létesül a Fktv. 13. § szerinti tartalommal.

Erre tekintettel az adatkezelés jogalapja a felsorolt adatok, valamint az e-mail cím kapcsán – a GDPR 6. cikk. (1) bek. c) pont felhatalmazása alapján – az Fktv.-ben (különösen 11. §, 13/B. §, 15-16. § (a felnőttképző adatszolgáltatási kötelezettsége), 21. § (a felnőttképző adatkezelése), a felnőttképzésről szóló törvény végrehajtásáról szóló 11/2020. (II. 7.) Korm. rendeletben foglalt kötelezettségeknek való megfelelés biztosítása, valamint a felsorolt adatok és az előzőekben felsorolt, jogszabály alapján kezelt adatok kapcsán is továbbá a GDPR 6. cikk (1) bek. b) pontja alapján a felnőttképzési szerződés megkötése és teljesítése, valamint a szerződés teljesítését követően a GDPR 6. cikk. (1) bek. f) pontja alapján a szerződés teljesítése kapcsán felmerült esetleges jogviták rendezhetőségének biztosításához fűződő jogos érdekünk.

A vállalkozás jogszabályi kötelezettsége is fennáll az adatok kezelésére a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény (továbbiakban: Számviteli tv.) 169. §-a alapján. (Az adatkezelés ebben az esetben a GDPR 6. cikk. (1) bek. c) pont felhatalmazása alapján történik.)

HÍRLEVÉLLEL KAPCSOLATOS ADATKEZELÉS

Hírlevelünkre a Weboldal hírlevél feliratkozásra szolgáló felületén a lentebb meghatározott adatok megadásával, a vonatkozó jelölőnégyzet bejelölésével és a „Feliratkozás” gombra kattintással, illetve felhasználói fiók létrehozása vagy képzésre jelentkezés során a vonatkozó jelölőnégyzet bejelölésével iratkozhat fel.

Hírlevél feliratkozását a „Profilom” menüpont is alatt is rögzítheti a vonatkozó jelölőnégyzet bejelölésével. Hírlevél feliratkozásra kizárólag 16. életévüket betöltött személyek jogosultak.

KEZELT ADATOK KÖRE

A hírlevél feliratkozás során Önnek az alábbi adatokat kell megadnia:

  • a) név;
  • b) e-mail cím;

A hírlevél feliratkozás során az adatok megadása kötelező, amennyiben valamely adatot nem ad meg, úgy hírlevél feliratkozását nem tudjuk rögzíteni.

A fentieken kívül hírlevélküldő rendszerünk tárolja a fel- és leiratkozással, a hírlevelek küldésével, kézbesítésével és megnyitásával, a kiküldött hírlevelekben mutatott aktivitással (például megnyitás, kattintás) kapcsolatos analitikai adatokat.

ADATKEZELÉS CÉLJA

Amennyiben feliratkozik hírlevelünkre, a fenti adatait abból a célból kezeljük, hogy szolgáltatásainkról, jövőbeni képzéseinkről, rendezvényeinkről és egyéb híreinkről Önnek időről időre személyre szabott elektronikus hírleveleket küldjünk. Hírleveleink a szolgáltatásainkról szóló reklámokat, aktuális információkat, kedvezményes ajánlatokat tartalmazhatnak.

A fel- és leiratkozással, a hírlevelek küldésével, kézbesítésével és megnyitásával, a kiküldött hírlevekben mutatott aktivitással (például megnyitás, kattintás) kapcsolatos analitikai adatokat kizárólag a hírleveleink tartalmának javítása céljából használjuk fel.

ADATKEZELÉS IDŐTARTAMA

A hírlevél feliratkozással kapcsolatosan kezelt személyes adatait bármikor töröljük adatbázisunkból, ha

  • a) Ön ezt kéri vagy;
  • b) az adatkezelési hozzájárulását visszavonja vagy;
  • c) a hírlevél (közvetlen üzletszerzés) célú adatkezelés ellen tiltakozik, ideértve a profilalkotást is vagy;
  • d) a hírlevélről leiratkozik.

Hírlevelünkről az alábbiak szerint bármikor ingyenesen, indokolás és korlátozás nélkül leiratkozhat:

  1. a hírlevelek láblécében elhelyezett „Leiratkozás” hivatkozásra kattintva;
  2. az info@fittime.hu címre küldött e-mailes nyilatkozat útján;

ADATKEZELÉS JOGALAPJA

Az adatkezelés az Ön önkéntes, jelen tájékoztatáson alapuló hozzájárulásán alapul (GDPR 6. cikk. (1) bek. a) pont). Ön a hozzájárulását a Weboldal hírlevél feliratkozó felületén a vonatkozó jelölőnégyzet bejelölésével és a „Feliratkozás” gombra kattintással, illetve a felhasználói fiók létrehozása vagy rendelés leadása során, valamint Profiljában a vonatkozó jelölőnégyzet bejelölésével adhatja meg.

PANASZKEZELÉSHEZ KAPCSOLÓDÓ ADATKEZELÉS KEZELT ADATOK KÖRE

A Weboldalon lévő Panaszfelvételi űrlap kitöltésével benyújtott panasz esetén:

  • a) név;
  • b) e-mail cím;
  • c) telefonszám;
  • d) lakcím;
  • e) a panasz előterjesztésének módja;
  • f) a panasz tartalma, a panasszal kapcsolatban Ön által rendelkezésünkre bocsátott iratokban, dokumentumokban szereplő adatok.

Egyéb írásbeli panasz esetén:

  • a) név;
  • b) levelezési cím vagy e-mail cím;
  • c) a panasz tartalma, a panasszal kapcsolatban Ön által rendelkezésünkre bocsátott iratokban, dokumentumokban szereplő adatok.

Amennyiben valamely, panaszkezeléshez szükséges adatot nem ad meg részünkre, úgy panaszát a rendelkezésre álló adatok alapján bíráljuk el, kivéve, ha a hiányzó adatok alapján a panasz elbírálása nem lehetséges.

ADATKEZELÉS CÉLJA

Az adatkezelés célja a képzésben részt vevő személyek panaszainak rögzítése, kezelése, dokumentálása és az ehhez szükséges kapcsolattartás az Fktv. 11. §, valamint a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (a továbbiakban: Fgytv.) 17/A. § rendelkezéseinek megfelelően.

ADATKEZELÉS JOGALAPJA

Az Fktv. 11. §-ának megfelelően Vállalkozásunk panaszkezelési rendszer működtetésére köteles. A panaszról felvett jegyzőkönyv tartalmát és a panaszkezeléssel kapcsolatban a vállalkozásokat terhelő egyéb kötelezettségeket az Fgytv. 17/A. § határozza meg. Vállalkozásunk – a GDPR 6. cikk. (1) bek. c) pont felhatalmazása alapján – ezen jogi kötelezettség teljesítése érdekében kezeli a felsorolt adatokat.

ADATKEZELÉS IDŐTARTAMA

A panaszt (jegyzőkönyv, írásbeli panasz), a panaszra adott választ (illetve másolatát), valamint a panasz kivizsgálásával összefüggő iratokat és így az azokban foglalt adatokat az Fgytv. 17/A. § (7) bekezdése alapján 5 évig őrizzük meg.

SÜTIK (COOKIE-K)

A sütiket a meglátogatott weboldalak helyezik el a felhasználó számítógépén és olyan információt tartalmaznak, mint például az oldal beállításai vagy a bejelentkezés állapota.

A cookie-k tehát a felkeresett weboldalak által létrehozott kis fájlok. A böngészési adatok mentésével javítják a felhasználói élményt. A cookie-k segítségével a weboldal emlékezik a webhely beállításaira, és helyileg releváns tartalmakat kínál fel.

A weblap látogatóinak számítógépére a szolgáltató weboldala egy kis fájlt (cookie) küld annak érdekében, hogy a látogatás ténye és ideje megállapítható legyen. Erről a szolgáltató a weblap látogatóját tájékoztatja.

Az adatkezelésben érintettek köre a weboldal látogatói.

ADATKEZELÉS CÉLJA

többletszolgáltatás, azonosítás, a látogatók nyomon követése.

ADATKEZELÉS JOGALAPJA

A felhasználó hozzájárulása nem szükséges, amennyiben a sütik használatához a szolgáltatónak feltétlenül szüksége van.

Az adatok köre: egyedi azonosítószám, időpont, beállítási adatok.

A felhasználónak lehetősége van arra, hogy a sütiket a Beállítások menüpontban bármikor törölje a böngészőkből.

Az adatok megismerésére jogosul adatkezelők: A sütik használatával nem kezel személyes adatokat az adatkezelő.

Az adatok tárolási módja: elektronikus.

ADATFELDOLGOZÓK

Tárhelyszolgáltató:

Név / cégnév: Tárhely.Eu Kft.
Székhely: 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14.
Telefon: +36 1 789-2-789
E-mail: info@tarhely.eu

Az Ön által megadott adatokat a tárhelyszolgáltató által üzemeltetett szerver tárolja. Az adatokhoz csak munkatársaink, illetve a szervert üzemeltető munkatársak férhetnek hozzá, de mindannyian felelősséggel tartoznak az adatok biztonságos kezeléséért.

A tevékenység megnevezése: tárhelyszolgáltatás, szerverszolgáltatás.

ADATKEZELÉS CÉLJA

A weboldal működésének biztosítása.

KEZELT ADATOK

Az érintett által megadott személyes adatok.

ADATKEZELÉS IDŐTARTAMA

Az adatkezelés a weboldal működésének végéig, illetve a weboldal működtetője és a tárhelyszolgáltató közötti szerződéses megállapodás szerint. Az érintett személy szükség esetén a tárhelyszolgáltatót megkeresve is kérheti adatai törlését.

ADATKEZELÉS JOGALAPJA

Az érintett személy hozzájárulása, illetve jogszabályon alapuló adatkezelés.

Weboldal készítője, karbantartója:

Név / cégnév: Cégem 360 Kft.
Székhely: 1182 Budapest, Gulipán utca 6.
Telefon: + 36 20 3319550
E-mail: info@cegem360.hu

A tevékenység megnevezése: a weboldal elkészítése, folyamatos karbantartása, frissítése.

ADATTOVÁBBÍTÁS

A fenti adatkezelésekhez kapcsolódóan egyes esetekben sor kerül bizonyos személyes adatok külső szolgáltatók, egyéb szervek, személyek részére történő továbbítására.

  • Weboldalunkon lehetőség van online bankkártyás fizetésre, amely a Barion rendszerén keresztül valósul meg.

A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

  • Az Fktv. 15. § alapján jogszabályi kötelezettségünk

a) az oktatás, képzés megnevezésére, jellegére, helyére, óraszámára, első képzési napjára és – a zárt rendszerű elektronikus távoktatás keretében megvalósuló képzés kivételével – befejezésének tervezett időpontjára,

b) a képzésben részt vevő személyek természetes személyazonosító adataira (név, születési név, születési hely és idő, anyja neve), elektronikus levelezési címére, valamint legmagasabb iskolai végzettségére,

c) a képzési díjra és annak költségviselőjére vonatkozó adatok szolgáltatása a Pest Megyei Kormányhivatal, mint felnőttképzési államigazgatási szerv (székhely: 1052 Budapest, Városház utca 7., elérhetőség: pest@pest.gov.hu, (1) 328-5812) részére a felnőttképzés adatszolgáltatási rendszerében.

  • A felnőttképzési államigazgatási szerv az adatokról és a felnőttképző által kiállított tanúsítványról – a Fktv. 20. § (1) bekezdése szerinti ellenőrzés és a pályakövetési rendszer működtetése céljából – elektronikus nyilvántartást vezet, és a nyilvántartás adatait azok keletkezésétől számított ötvenedik év utolsó napjáig kezeli. A felnőttképzési államigazgatási szerv a tanúsítványokat tartalmazó központi nyilvántartás adatait azok keletkezésétől számított ötvenedik év utolsó napjáig kezeli, azt követően pedig azokat átadja az illetékes levéltárnak, és az átadott vizsgatörzslapok nyilvántartási adatait törli.
  • A személyes adatokat Vállalkozásunk bíróság, ügyészség, egyéb hatóság, hivatalos szerv részére jogszabályban foglalt kötelezettségeink teljesítése keretében, illetve igényérvényesítés esetén jogos érdekből adja ki az annak megfelelő terjedelemben és módon.
  • Vállalkozásunk a személyes adatokat mindenkori jogi együttműködő partnere részére igényérvényesítés esetén jogos érdekből, az annak megfelelő terjedelemben és módon adja ki.

ADATBIZTONSÁG

Kötelezettséget vállalunk arra, hogy a szükséges adatbiztonsági intézkedéseket megtesszük. Ennek keretében elfogadjuk és kialakítjuk, rendszeresen felülvizsgáljuk mindazokat a technikai és szervezési intézkedéseket, eljárási szabályokat, amelyek biztosítják, hogy az általunk kezelt személyes adatok biztonsága biztosított legyen, és megteszünk minden tőlünk telhetőt, hogy megakadályozzuk az adatok megsemmisülését, jogosulatlan felhasználását vagy megváltoztatását, gondoskodunk arról, hogy a kezelt személyes adatokhoz illetéktelen személy ne férhessen hozzá, azokat ne hozhassa nyilvánosságra, ne továbbíthassa, valamint ne módosíthassa, törölhesse. Felhívjuk mindazok figyelmét, akiknek a személyes adatokat továbbítjuk, hogy tegyenek eleget az adatbiztonság követelményének, valamint ezt az adatkezelési tevékenységben részt vevő munkavállalóink részére is előírjuk.

A fentiek keretében az információtechnológiai megoldásokat úgy alakítjuk ki, illetve választjuk meg, hogy biztosítsuk az adatokhoz való hozzáféréssel rendelkezők kizárólagos hozzáférését, és azt, hogy az adatok megőrizzék a hitelességüket és változatlanságukat. Ennek keretében többek között jelszóvédelemmel ellátott hozzáférési rendszereket, tevékenység naplózást, rendszeres biztonsági mentést hajtunk végre, illetve alkalmazunk.  

Mindenkor figyelemmel kísérjük a technika fejlődését, az elérhető műszaki, technológiai, szervezési megoldásokat és az adatkezelései által indokolt védelmi szintnek megfelelő megoldásokat alkalmazzuk.

ADATVÉDELMI INCIDENSEK KEZELÉSE

Adatvédelmi incidensnek minősül minden olyan eset, amely révén a személyes adatokhoz jogosulatlan személy férhet hozzá vagy az adatok megsemmisülnek, elvesznek, megváltoznak, így például megsemmisül az adatbázis vagy elveszik egy adathordozó, amelyen adatok kerültek tárolásra.

Adatvédelmi incidens esetén annak hatásait és kockázatait értékeljük (milyen adatok érintettek, milyen mennyiségben, pótolhatók-e stb.) és haladéktalanul megtesszük az elhárításhoz szükséges lépéseket.

Indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb 72 órával azután, hogy az adatvédelmi incidens a tudomásunkra jutott, bejelentjük a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (a továbbiakban: NAIH) részére az adatvédelmi incidenst, kivéve, ha az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően nem jár kockázattal a természetes személyek jogaira nézve.

Ezen kívül, amennyiben az adatvédelmi incidens valószínűsíthetően magas kockázattal jár a természetes személyek jogaira nézve, indokolatlan késedelem nélkül tájékoztatjuk az érintettetek az adatvédelmi incidens bekövetkezéséről, kivéve, amennyiben az adatvédelmi incidens káros hatásait, kockázatait sikeresen megakadályoztuk.

Az adatvédelmi incidensekről ezen felül a jogszabályban előírt részletességgel nyilvántartást is vezetünk.

LINKEK

Vállalkozásunk a Weboldalról ugrópontként elérhető külső honlapok tartalmáért, adat- és információvédelmi gyakorlatáért nem vállal felelősséget. Amennyiben Vállalkozásunk tudomására jut, hogy az általa linkelt oldal vagy linkelés harmadik személyek jogait vagy a hatályos jogszabályokat sérti, a linket haladéktalanul eltávolítja a Weboldalról.

AZ ÖN JOGAI

TÁJÉKOZTATÁS KÉRÉSE / HOZZÁFÉRÉS JOGA

-Ön bármikor tájékoztatást kérhet arról, hogy kezeljük-e az Ön személyes adatait, illetve kérheti az alábbiakról történő tájékoztatást: az adatkezelés céljai, jogalapja, az általunk kezelt személyes adatai, azok kategóriái, forrása, az adatkezelés jogalapja, az adatok tárolásának időtartama, az adatfeldolgozó neve, címe és az adatkezeléssel összefüggő tevékenysége, – a személyes adatai esetleges továbbítása esetén – azon címzettek vagy címzettek kategóriái, akikkel, illetve amelyekkel a személyes adatokat közöltük vagy közölni fogjuk, az adattovábbítás jogalapja, az Ön azon joga, hogy kérelmezheti tőlünk az Önre vonatkozó személyes adatok helyesbítését, törlését vagy kezelésének korlátozását, és tiltakozhat az ilyen személyes adatok kezelése ellen, a NAIHhoz címzett panasz benyújtásának joga, az esetleges adatvédelmi incidens körülményei, hatásai és az elhárítására megtett intézkedések.

-A tájékoztatással együtt kérésére az Ön rendelkezésére bocsátjuk a személyes adatai általunk kezelt másolatát is. Az első másolat díjmentes, minden további másolatért azonban jogosultak vagyunk ésszerű díjat felszámítani. Ennek összegét előzetesen közöljük Önnel.

HELYESBÍTÉSHEZ, KIEGÉSZÍTÉSHEZ VALÓ JOG

-Ön jogosult kérni tőlünk, hogy helyesbítsük az Ön pontatlan személyes adatait, illetve egészítsük ki az Ön hiányos személyes adatait (megjelölve a helyes adatokat). A helyesbítést, kiegészítést indokolatlan késedelem nélkül elvégezzük, és ennek megtörténtéről írásban értesítjük Önt.

-Ha tehát észleli, hogy valamely személyes adatát hibásan, tévesen vagy hiányosan tartjuk nyilván, illetve, ha időközben személyes adatai változtak (nevet változtatott, lakcíme módosult stb.), kérjük, hogy ezt jelezze felénk.

-A felhasználói fiókjában rögzített adatait Ön is módosíthatja a fiókba történő bejelentkezés után, a „Profilom” menüpontban.

HOZZÁJÁRULÁS VISSZAVONÁSA

-Amennyiben adatait az Ön hozzájárulása alapján kezeljük, úgy Ön jogosult hozzájárulását bármikor, indokolás nélkül visszavonni. A hozzájárulás visszavonását követően személyes adatait – egyéb jogalap hiányában – töröljük. A hozzájárulás visszavonása az azt megelőző adatkezelés jogszerűségét nem érinti.

ADATKEZELÉS KORLÁTOZÁSÁHOZ VALÓ JOG

-Az adatkezelés folyamata során Ön kérheti az adatkezelés korlátozását, ha (1) vitatja a személyes adatok pontosságát, ez esetben a korlátozás arra azidőtartamra vonatkozik, amely lehetővé teszi, hogy ellenőrizzük a személyes adatok pontosságát; (2) az adatkezelés jogellenes, és Ön az adatok törlését ellenzi, és ehelyett kéri azok felhasználásának korlátozását; (3) már nincs szükségünk a személyes adatokra adatkezelés céljából, de Ön igényli azokat jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez, (4) Ön tiltakozott a jogos érdekünkön alapuló adatkezelése ellen; ez esetben a korlátozás arra az időtartamra vonatkozik, amíg megállapításra nem kerül, hogy a jogos indokaink elsőbbséget élveznek-e az Ön jogos indokaival szemben.

-A korlátozás ideje alatt az adatot csak tároljuk, azon egyéb adatkezelési műveletet nem végzünk, kivéve, ha a további műveletekhez Ön hozzájárul vagy azokra saját vagy harmadik személy jogainak védelme érdekében vagy közérdekből van szükség. Az adatkezelés korlátozása esetén annak feloldásáról Önt előzetesen tájékoztatjuk.

TÖRLÉSHEZ VALÓ JOG

-Ön jogosult arra, hogy kérje személyes adatainak törlését. Tájékoztatjuk, hogy az adattörlést megtagadhatjuk különösen akkor, ha az adatokra jogszabályi kötelezettségünk teljesítése vagy igényérvényesítés érdekében szükségünk van, vagy lehet.

-Hozzájáruláson alapuló adatkezelés esetén a hozzájárulás visszavonása egyben az adatok törlésével is együtt jár. Ha az adatait jogos érdekünkből kezeljük és Ön tiltakozott az adatkezelés ellen, töröljük az adatait, feltéve, ha nincs elsőbbséget élvező jogszerű okunk az adatkezelésre. Ha az adatkezelés hírlevél küldéséhez kapcsolódik és Ön tiltakozott az adatai e célból történő kezelése ellen, ideértve az ehhez kapcsolódó profilalkotást is, töröljük az adatait.

-Törlésnek továbbá akkor van helye, ha

  1. a személyes adatokra már nincs szükség abból a célból, amelyből azokat kezeltük;
  2. az adatok kezelése jogellenes;
  3. a törlésre európai uniós vagy hazai jogszabály kötelez bennünket.

Felhasználói fiókját Ön is törölheti a fiókba történő bejelentkezés után, a „Fiók törlése” gombra kattintással.

TILTAKOZÁSHOZ VALÓ JOG

-Jogos érdeken alapuló adatkezelések tekintetében Ön tiltakozhat az általunk folyatott adatkezelés ellen, amennyiben úgy ítéli meg, hogy az adatkezelés Önre nézve sérelmes. Tiltakozás esetén a személyes adatokat töröljük, kivéve, amennyiben azok megőrzését olyan kényszerítő erejű jogos okok indokolják, amelyek elsőbbséget élveznek az Ön érdekeivel, jogaival szemben, vagy amelyek jogi igények előterjesztéséhez, érvényesítéséhez vagy védelméhez kapcsolódnak.

-Ha a személyes adatok kezelése hírlevelek küldése érdekében történik, Ön bármikor tiltakozhat az Önre vonatkozó személyes adatok e célból történő kezelése ellen, ideértve a hírlevél küldéséhez kapcsolódó profilalkotást is.

KÉRELMEK ELŐTERJESZTÉSE, MEGVÁLASZOLÁSA

-Kérjük, hogy a fenti jogai érvényesítése esetén megkeresését küldje meg részünkre az info@fittime.hu e-mail címre vagy postai levélben a Palocsai Tímea e.v. 1104 Budapest, Kéknyelű utca 5/A   3/12.szám alatti címére. A levélben kérjük, hogy a személyazonosításhoz szükséges adatait és levelezési címét is szíveskedjen megadni. Amennyiben az Ön személyazonosságával kapcsolatban kétségünk merül fel vagy a megadott adatok az azonosításhoz nem elégségesek, jogosultak vagyunk Öntől további azonosító adatokat kérni.

-Indokolatlan késedelem nélkül, de mindenféleképpen a kérelem beérkezésétől számított 1 hónapon belül tájékoztatjuk Önt a kérelem nyomán hozott intézkedésekről. Szükség esetén ez a határidő további 2 hónappal meghosszabbítható, amelyről a késedelem okait megjelölve a kérelem kézhezvételétől számított 1 hónapon belül tájékoztatjuk Önt.

-Megalapozott kérelmeket díjmentesen teljesítünk. Ugyanakkor, ha a kérelem nyilvánvalóan megalapozatlan vagy – különösen ismétlődő jellegére tekintettel – túlzó, jogosultak vagyunk ésszerű összegű díjat felszámítani vagy akár a kérelem alapján történő intézkedést megtagadni.

-Az adatok helyesbítéséről, törléséről, korlátozásáról tájékoztatjuk mindazokat, akikkel az érintett adatokat közöltük, kivéve, ha ez lehetetlennek bizonyul vagy aránytalan nagy erőfeszítést igényel.

KÁRTÉRÍTÉS, SÉRELEMDÍJ

-Amennyiben személyes adatai jogszerűtlen kezelésével vagy az adatok nem biztonságos kezelésével Önnek vagy másnak kárt okoznánk, akkor azt Ön, illetve a kárt szenvedő személy jogosult velünk szemben érvényesíteni. Amennyiben pedig e körben az Ön személyiségi jogát sértenénk, Ön jogosult sérelemdíjat érvényesíteni.

-Tájékoztatjuk, hogy kártérítés, sérelemdíj fizetési kötelezettség nem terhel bennünket, amennyiben a kárt bizonyíthatóan az adatkezelés körén kívül eső elháríthatatlan külső ok idézte elő, illetve, amennyiben a kár az Ön szándékos vagy súlyosan gondatlan magatartásából származik.

IGÉNYÉRVÉNYESÍTÉS MÓDJA ADATKEZELŐ MEGKERESÉSE

-Amennyiben Ön úgy ítéli meg, hogy személyes adatai kezelése során nem járunk el jogszerűen, kérjük, hogy észrevételét, illetve igényét először velünk, mint adatkezelővel az I. pontban feltüntetett elérhetőségink valamelyikén közölje annak érdekében, hogy az észrevételét minél gyorsabban és hatékonyabban feldolgozhassuk, kezelhessük.

ADATVÉDELMI HATÓSÁGHOZ FORDULÁS, PANASZ TÉTELE

-Jogellenes adatkezelés esetén Ön jogosult a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz (NAIH) is fordulni, és annak eljárását kezdeményezni.

-A NAIH elérhetőségei:

BÍRÓSÁGHOZ FORDULÁS

-Tájékoztatjuk, hogy igényét bíróság előtt is jogosult érvényesíteni. A perre a törvényszékek rendelkeznek hatáskörrel. A pert Társaságunk székhelye vagy akár az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti törvényszék előtt is megindíthatja.